kedd, november 06, 2012

Almás-mákos palacsinta (paleo)



Az elmúlt egy évben, minden édes szájú reggelen az óóóriási kedvenc Banános palacsintámat készítettem el a családnak, így érthető talán, hogy volt egy közülünk, aki talán kezdte unni már a banánt. 

A férjem, aki egyébként óriási alma rajongó, vágyott egy új ízre, új reggelire. Ezért gondoltam készítek almás palacsintát, de mivel az elmúlt hónapokban notórius mák fogyasztóvá váltam, gondoltam kettőnk igényét összetéve megalkotok egy almás-mákos palacsintát. 
Nem tudom, hogy én találtam-e fel vele a spanyol viaszt - bár gondolom, hogy nem - mégis, nagyon büszke vagyok magamra érte, ugyanis egy újabb, nagyon gyorsan és könnyen elkészíthető reggelit sikerült összehoznom, ami nem csak forrón jó, de hidegen is ugyanolyan különleges és frissítő (nyáron az volt). Most viszont, hogy jönnek a borongós, komor hónapok, ki ne vágyna egy ilyen könnyű reggelire, amire a jó kis házi lekvárokat lehet kenni?

Paleosoknak és nem paleosoknak is egyaránt ajánlom, ugyanis nem csak szuper finom, de szuper egészséges is és fogyókúrás. 

Vigyázat! Ez a recept is igencsak addiktív, ezért nagy mennyiségben ajánlom az elkészítését! :)

Ilyen formában szoktam, egyszerre három kicsi, női tenyér nagyságú palacsintát sütni kevés kókuszolajon. 




6 megjegyzés :

  1. Én ugyan ezt sütőpapírral bélelt tepsibe kenem és lepényszerűen megsütöm. Tényleg nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Én ugyan nem paleozok, de csökkentett szénhidrát-tartalmú diétát kell tartanom terhességi cukorbetegség miatt. Nagyon sokat segítenek az oldaladon található receptek, hogy tudjak valami édességet enni.:) Nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mirja!

      Nagyon-nagyon örülök a hozzászólásodnak! Próbáld ki a kókuszos kenyeret, mert ha kihagyod belőle a mézet és mondjuk pusztán kókusszal csinálod (2 csésze, vagyis 2x250ml) akkor totál jó (szerintem) Neked is. :)

      Törlés
  3. Kérdésem: nem túl tojás ízű édesítés nélkül a palacsinta? Csak mert a dió tortánál jártam úgy, hogy nekem a piskótája tojás/rántotta izűre sikeredett és a krém sem tudta sajnos feledtetni.
    Nem vagyok túlzottan édes szájú, de nekem ez így túl natúr.
    Panni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Panni!

      Szerintem az alma és a mák íze a domináns, nem éreztem soha, hogy tojás ízű lenne, mert klasszul megszívja magát,ahogy sül. Próbáld ki. Ha esetleg édesebbre szeretnéd, akkor édesítsd bátran, vagy utólag lekvárral.

      Törlés
  4. Én is kipróbáltam a receptet, de sajnos én nem tudtam a kapott "tésztát" palacsintaként kisütni. Tört, omlott stb. Vajon mit rontottam el?

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!